Zgodnie z tradycją Zespół Organizacji Katolickich i Wyznaniowych w Płocku tworzący Komitet Organizacyjny Orszaku Trzech Króli w Płocku zaprasza do udziału w „Konkursie rodzinnych szopek bożonarodzeniowych”. Zasady pozostają te same, jak w latach ubiegłych.Szkolny etap konkursu trwa od 1 do 17 grudnia 2022 roku. Do dnia 17 grudnia br. do Sekretariatu Wydziału Katechetycznego w Kurii Diecezjalnej w Płocku należy przekazać jedną zwycięską pracę wraz z formularzem. Hasło tegorocznego Orszaku Trzech Króli brzmi: “Niech prowadzi nas gwiazda”, a Konkursu Szkopek: “Leży tam Boży Syn”.
REGULAMIN KONKURSU
RODZINNYCH SZOPEK BOŻONARODZENIOWYCH
§ 1
Cel Konkursu
- Zachowanie tradycji budowania szopek bożonarodzeniowych;
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz uzdolnień plastycznych dzieci, młodzieży i dorosłych;
- Kształtowanie aktywnej i twórczej postawy rodziny i społeczeństwa wobec sztuki oraz tradycji kulturowej związanej z obrzędami okresu Bożego Narodzenia;
- Propagowanie pozytywnych więzi pomiędzy najbliższymi, w tym wspólne spędzanie czasu wolnego, wzajemny szacunek i zaufanie, a także rozwijanie wrażliwości inspirowanej życiem w rodzinie;
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za relacje rodzinne i społeczne.
§ 2
Organizator i współorganizatorzy
- Organizatorem Konkursu jest Zespół Organizacji Katolickich i Wyznaniowych w Płocku tworzący Komitet Organizacyjny OTK;
- Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej Płockiej.
§ 3
Uczestnicy Konkursu
- W Konkursie mogą brać udział wszyscy uczniowie uczęszczający do danego przedszkola, szkoły czy placówki oświatowej;
- Prace uczniowie wykonują w domu, przy pomocy rodziców, rodzeństwa, dziadków;
- Każde przedszkole, szkoła, placówka oświatowa może złożyć jedną pracę Konkursową na etapie miejskim.
§ 4
Zadanie konkursowe
- Zadaniem konkursowym jest wykonanie szopki bożonarodzeniowej promującej wartości i tradycje chrześcijańskie, dobrze, gdyby nawiązywała do tegorocznego hasła konkursu „Niech prowadzi nas gwiazda, tam gdzie leży Boży Syn”;
- Szopka może być wykonana w dowolnym stylu; koniecznie z uwzględnieniem wyraźnych elementów tradycji Bożego Narodzenia. Technikę i zestaw materiałów wybiera samodzielnie każda rodzina (propozycja użycia naturalnych surowców, typu słoma, piórka, patyczki, kora drzew, mech itp.);
- Postacie do szopki są wykonane własnoręcznie (nie umieszczamy gotowych figur)
- Podstawa szopki nie powinna przekraczać 70 cm.
§ 5
Organizacja Konkursu
- Szkolny etap konkursu trwa od 1 do 17 grudnia 2022 r.;
- W skład trzyosobowego jury przedszkolnej/szkolnej Komisji konkursowej wchodzą: przewodniczący – dyrektor placówki i dwóch członków – katecheta i nauczyciel plastyki;
- W Konkursie biorą udział jedynie prace nienagrodzone w innych konkursach;
- Uczestnik może zgłosić do Konkursu tylko jedną pracę;
- Przedstawiciel placówki oświatowej odpowiedzialny jest za przesłanie jednej zwycięskiej pracy wraz z formularzem i oświadczeniem dołączonym do regulaminu do dnia 17 grudnia br. do Sekretariatu Wydziału Katechetycznego KDP w Płocku na adres ul. Tumska 3, 09 – 402 Płock w godz. od 8.30 do 14.00;
- Na etapie miejskim Zespół ds. Konkursu Szopek Bożonarodzeniowych Komitetu Organizacyjnego OTK w Płocku wyłoni 3 laureatów Konkursu;
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi 6 stycznia 2023 r.;
- Każde zgłoszenie powinno być opatrzone informacją zawierającą dane autora: imię i nazwisko, dokładny adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail, opis szopki oraz oświadczenie, że zgłoszony projekt jest oryginalnym dziełem autora oraz zgoda rodziców/prawnych opiekunów na udział w konkursie;
- Lista Laureatów zostanie zamieszczona na stronie internetowej Wydziału Katechetycznego (www.katechetyczny.diecezjaplocka.pl).
§ 6
Postanowienia końcowe
- Po uzyskaniu praw autorskich Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnego wykorzystania i prezentowania wybranych prac w przyszłości;
- Do Konkursu nie będą dopuszczone prace zawierające treści niezgodne z chrześcijańskim przesłaniem;
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie prac;
- Udział w Konkursie jest jednoznaczny z akceptacją regulaminu oraz wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora Konkursu w prasie, Internecie dla celów organizacyjnych i promocyjnych Konkursu;
- Organizator zastrzega sobie prawo zmian postanowień niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny;
- Osoby niepełnoletnie uzyskują pisemną zgodę Rodziców/ prawnych opiekunów na udział w Konkursie po zapoznaniu się z Regulaminem Konkursu;
- Dane Uczestników Konkursu będą chronione zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych (DZ. U. Nr 133/97, poz. 883). Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, w tym celu powinni skontaktować się oni z Organizatorem, który jest administratorem danych w rozumieniu Ustawy o Ochronie Danych Osobowych (DZ. U. Nr 133/97, poz. 883). Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne dla wzięcia udziału w Konkursie;
- Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r . w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) na potrzeby związane z realizacją tego kontaktu oraz oświadcza, że zapoznał się z regulaminem;
- Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Komisja Konkursowa.
Szczegółowych informacji udziela:
s. Dominika Ewa Dudzik CSP
Kierownik ds. Konkursu
tel. 510 141 862
dominika.dudzik@diecezjaplocka.pl